קודאיקנל


אחד מהאזורים הקסומים ביותר באזור דרום הודו זוהי קודאיקנל שהינה עיר הנמצאת וממוקמת על גבעת ציורית, בסמוך למונר ובנגלור במרחק נסיעה קצר יחסית של מספר שעות.

סיפורה של העיר זו ההקמה של הגבעה בה נמצאת העיר, שהוקמה על ידי אמריקאים ובריטים, כל האזור של קודאיקנל צבוע בירוק ושדות תה המאפיינות את האזור.



ברחובות האיר ניתן לראות מקרוב את מסלולי ההליכה שהוכנו ונבנו במיוחד בעבור התיירים והמטיילים.
אחד מהאזורים היפים והקסומים ביותר שתוכלו לגלות הוא הנקודה הגבוהה שמפגישה ויזואלית ונופית את קודאיקנל עם מונר באזור הגבוה ביותר.

חשוב מאוד שתדעו שבאזור גדלות פטריות הזיה שמוגדרות בחוק הסמים ההודי כאסורות, וכל הרוכש או משתמש בהם צפוי לעונשים והקנסות הקבועים בחוקי ממשלת הודו, כמו כן אל תתפתו לרכוש אותם מעוברי אורח ברחוב הנמצאים בהגדרתם כפושעי חוק.

למידע נוסף על קודאיקנל לחץ כאן

קוצ'ין


קוצ'ין הינה עיירת דייגים הנמצאת בדרום הודו הרחוקה, העיר קוצ'ין מיוחד מאוד בעבור הישראלים המגיעים לבקר בהודו ובמיוחד בעבור היהודים, כאשר במקום עד עצם היום הזה חיות משפחות יהודיות של הודים שכוללות מספר קהילות מיוחדות וגדולות.



אלו המגיעים לטייל באזור יכולים להתפעל בנוסף למראות הקסומים של עירית הדייגים הקסומה, גם מבתי כנת שפזורים בעיירה וכדומה.
למידע נוסף אודות יהדות קוצ'ין הינכם מוזמנים לבקר בערך "יהדות קוצ'ין בויקפדיה"

מיקומה של קוצ'ין במחזות הודו הינה במדינת קרלה בסמוך לבנגלור עמק הסילקון של הודו, מונר המוכר כעמק התה וקודיאקנאל שהינו יעד מצוין לתרמילאים המגיעים לתקופות ארוכות לדרום הודו.

מה תוכלו לראות בקוצ'ין ומה יש לעשות?

קוצ'ין כפי שכבר אמרנו הינה עיירת דייגים קטנה יחסית ליעדי תיירות אחרים בהודו, במקום יש חוף ים, מסעדות דגים משובחות, ברים ומועדונים, מרכזי קניות ושווקים וכמובן אפשרות להציץ לעולם היהודי שמציעה העיר לתייר ולמבקר בה.
אנו ממליצים בחום לנסוע לבקר בקוצ'ין במידה והחלטתם לעבור באזור, אחרי הכל חשוב מאוד שאנו היהודים נראה את ההיסטוריה שלנו בכל הקשור גם להודו וגם לעמנו.

מייסור


רבים מאלו שטיילו בהודו אולי יגידו לכם שזה לא המקום האידיאלי להגיע אליו ויחד עם זאת ישנם כאלו שיגידו לכם שלוותר על ביקור במייסור זה יהיה פשוט בזיון לשמו, אבל אין ספק בכלל שכיום ממלכת מייסור זהו אחד מהמקומות היפים ביותר באזורי דרום הודו.
הממלכה של מייסור הפכה להיות ממלכה בפני עצמה בתת היבשת ההודית בשנת 1565, כיום העיר נחשבת לאחת מהקסומות ביותר כאשר עד עצם היום בזה מצליחה העיר לשמור על המבנים והתרבות הממלכתית שאנו התיירים מגיעים לצפות ולראות אותה, חשוב לציין שבמייסור יש שדה תעופה שנחשב לאחד מהמובילים באזור דרום הודו, אלו הרוצים למשל לנסוע מאזורי צפון הודו לאיי אנדמן, יכולים לעשות זאת בעזרת טיסת קונקשיין שבדרך כלל תעצור בדרך במייסור.



מייסור מפורסמת בעיר בזכות תעשיית העבודה שם המתמחה במשי, עבודה במוצרי עץ וקטורות.

ישנם מספר אטרקציות פופולאריות שכדאי מאוד לבקר שם במהלך ההגעה לעיר, והם:

  • ארמון מייסור - הארמון של המלך הגדול שבזכותו מייסור נהפכה להיות ממלכה. 
  • גבעת צ'מנודי - נוף מרהיב שאותו ניתן לראות מראש הגבעה ששם יש כאמור גם מקדש עליו עולים ההודים מדי יום. 
  • שמורת הציפורים של רנגטיתו - אחת משמורות הציפורים הגדולות והמפורסמות ביותר בהודו ובאזור המזרח הרחוק בפרט.

אודייפור


אין ספק בכלל שאחת מהערים היפות והקסומות ביותר שמציעה הודו זוהי אודייפור הנמצאת באזור ראג'סטן במרכז הודו, שהינו אזור מדברי.

אודפיור בנוסף להיותה עיר תיירות ורומנטית בין היתר, מוכרת בשמה האחר העיר הלבנה, למה לבנה..? מפני שכל הבתים והמבנים הנמצאים בעיר צבועים בצבע לבן, דבר המזכיר מאוד את העיר לינדוס שברודוס יוון.




אודיפור הינה עיר קסומה ויפה שמספר ימים בהחלט יכולים להספיק שם בשביל לטייל ולראות את כל האטרקציות והדברים החשובים ביותר בעבור התייר, צוות הבלוג הודו ריכז עבורכם מספר מקומות ואטרקציות בהם תוכלו לבקר באודיפור.

קצת על אודיפור

העיר עצמה נוסדה בשנת 1568 על ידי "מהרנה אודיי סינג", העיר הינה עיר ציורית שידועה בכל האומנים ובעלי המלאכה הנמצאים בה.
בעיר שני אגמים ענקיים ויפיופים שבהם בין היתר ניתן לשוט בעלות כספית, וכמובן שכמו כל עיר מלכותית ניתן למצוא בה גם ארמן מפואר שניתן לבקר בו ולראות את הגנים הקסומים.

free counters