מנאלי


ברוכים הבאים למנאלי, אחד מיעדי התיירות היפים והפופולאריים ביותר שנמצאים וממוקמים באזור צפון הודו, בין הרי ההימלאיה המושלגים לבין נופים פראיים עוצרי נשימה שמולם כל אחד פשוט נמס.



מנאלי הינו יעד הנמצא בגובה של כ 3,000 מטר פחות או יותר וממוקם במחוז הימצ'ל פארדש שבצפון הודו, העיר הינה עיר מרכזית יחסית לערים אחרות הנמצאות בצפון, כאשר הדרך הטובה ביותר להגיע לאזור הינה בתחבורה ציבורית, כאשר מתחנות האוטובוס בקולו יוצאים מדי יום ביומו רכבים לכיוון היעד.

האזורים במנאלי

מנאלי כיעד לתיירות מחולקת בפני עצמה לשלושה חלקים עיקריים שמתיירים עד מאוד, והם:

Old Manali: זהו אזור התיירות העיקרי והאהוב במיוחד על ידי המטיילים הישראלים, באזור ניתן למצוא שווקים, גסט האסוים, בתי קפה, מסעדות וכדומה, מומלץ מאוד להגיע ולשהות במהלך הביקור באולד מנאלי מכיוון שכל מה שקורה קורה שם.

New Manali: מנאלי החדשה הינה בעצם האזור המגורים של התושבים ההודים, ניתן לראות במקום אטרקציות המיועדות יותר לציבור התיירים והתושבים ההודיים וכמו כן גם תיירות פנים מפותחת עד מאוד שקיימת באזור.

ושישט - זהו כפר קטן הנמצא במרחק נסיעה של חצי שעה ממרכז העיר, זהו מקום רוחני בעיקר שאטרקטיבי לאלו המחפשים את השקט, הקורסים, היוגה וכמובן שוחרי האומנות.

אירועים ומסיבות במנאלי

אחת מהאטרקציות הפופולאריות ביותר בעבור תרמילאים ומטיילים המגיעים לאזור מנאלי, זה בעיקר המסיבות שמתקיימות כל עונה באזור, מומלץ להתעניין אצל המקומיים על המסיבות השונות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם.

למידע נוסף אודות מנאלי וחומר קריאה בנושא לחץ כאן!

ושישט


אז הפעם אנו רוצים לספר לכם על אחד מיעדי התיירות היפים והקסומים ביותר שנמצאים באזור צפון הודו וזוהי ושישט, שהינו כפר קטן ושקט הנמצא למרגלות רכס הרי ההימלאיה בסמוך למנאלי שהינה אחת מהערים התיירותיות היפות ביותר בצפון הודו.
אז מה בעצם יש לעשות בושישט ומה יש לך לחפש שם..? את כל זה מחשוף לך ממש אוטוטו!




ושישט הוא רחוב אחד ארוך מאוד

אחד מהמאפיינים הגדולים של ושישט ככפר בצפון הודו זה הרחוב הארוך שלו שנמצא לאורך כל הכפר, ברחוב זה בעצם מתרכזים כל מרכז החיים של תושבי הכפר, החל ממסעדות, בתי קפה, נופים עוצרי נשימה של רכס הרי ההימאליה ועוד רבים וטובים.
כמובן שחשוב מאוד לציין שמרבית מהמטיילים והמוצ'ילרים המגיעים לאזור צפון הודו פוסחים ולא מגיעים לושישט בגלל שהחיים שם, מיועדים בעיקר לאומנים ואלו העוסקים ברוחניות, יותר מאשר אלו שבאים לראות וליהנות באזורי צפון הודו.

ג'ייסלמאר


אחד מיעדי התיירות היפים והפופולאריים ביותר הנמצאים דווקא באזור רג'אסטן ומרכז הודו, זוהי ג'ייסלמר, כאשר היעד עצמו נחשב לפופולארי במיוחד בגלל קרבתו לגבול פקיסטן הודו ובגלל טיולי הגמלים המפורסמים המתקיימים באזור מדי יום בדיונות המדבריות והנחשקות של ההודים.


כיום ניתן לראות ולשים לב שלא פעם ולא פעמיים מגיעים בנוסף לתרמילאים והצעירים הנופשים בהודו גם אלו המגיעים במסגרת טיולים מאורגנים ומבוגרים יותר בסביבות גיל הזהב אשר מבצעים כיום טיולים ורוצים לגלות ולראות כי אחרי הכל, מה יכול להיות טוב יותר ומושלם יותר מאשר טיול באזור ג'ייסלמר שהינו האזור היפה ביותר בראג'סטן.

אז מה יש לעשות בג'יסמלר

שאלת את עצמך מה ניתן לעשות במהלך הטיול דוקא באזור ג'יסמלר..? להלן מספר אטרקציות שבהחלט יכולות להיות מעניינות בעבורך, והם:

·         שווקים - כמו כל הודו גם בג'יסמלר ניתן למצוא שווקים שבהם ניתן לקנות ולרכוש דברים בזול יחסית, סביר להניח שכמכט אצל כל רוכל תוכלו למצוא את מדי הצבא ההודי, וזאת בגלל שהגבול של ג'יסלמר גובל עם פקיסטן ומורגשת באזור תנועת צבא ערה במיוחד.

·         המבצר העתיק - כל העיר עצמה סובבת סביב מבצר עתיק שבו ניתן לבקר, המבצר הוא סמן לעיר הזהב, בו היה חי המלך באזור.

·         טיולי גמלים - האטרקציה המפורסמת ביותר שניתן לבקר בה או יותר נכון להרגיש אותו באזור ג'יסמלר שבראג'טסן זה בלי שום ספק טיולי הגמלים המפורסמים, ניתן לקחת טיול חד יומי או לחילופין טיול של מספר ימים בעזרת מדריכים מנוסים ומיומנים, מומלץ בחום לאלו הרוצים להרגיש את ג'יסלמר מקרוב!

free counters