דרמסאלה


אחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר הנמצאים באזורי צפון תת היבשת ההודית, זוהי בלי שום ספק דרמסאלה שנחשבת לאחד מהיעדים המבוקשים ביותר על ידי תרמילאים המגיעים לצפון הודו.

דרמסאלה מוכרת בעיקר בזכות הקורסים הרבים שמתקיימים באזור, השנאטי שהתרמילאים כל כך אוהבים, הרוחניות וכמובן האטרקציות השונות הנמצאות בסביבה לנוחיות המטיילים והנופשים שמגיעים לראות את הצפון הכי רחוק של הודו המטריפה.





דרמסאלה על קצה המזלג

העיר עצמה ממוקמת במחוז קאנגרה שבהימצ'ל פראדש, יחד עם יעדי תיירות נוספים הנמצאים בקרבתה, כגון: מנאלי, עמק פרוואטי, ועוד רבים וטובים שמוכרים בעיקר לאלו שביקרו בעברם בהודו הקסומה.

האזור שהכי מתייר שאליו מגיעים גם מרבית מהתיירים המגיעים לאזור הוא אזור מקלוד ג'אנג, שהוא שטח קטן יחסית שבו יש הרבה מלוניות, גסט האסוים, שווקים, קורסים וכמובן ממשלת האזור.

מיקומה של דרמסאלה הינו בגובה של 1500 מטרים מעל פני הים, כאשר מקלוד נמצאת בגובה של 2100 מטר, שם מגיעים מרבית מהתיירים המגיעים לאזור.

כדאי ומומלץ עד מאוד במידה והחלטת להגיע ולטייל באזור לבדוק את אופי המקום ולעשות את האטרקציות שמציעים תושבי דרמסאלה.
למידע נוסף אודות דרמסאלה באתר ויקפדיה לחץ כאן

לדאק


אחד מיעדי התיירות היפים ביותר שתוכל למצוא בהודו ויחד עם זאת גם אחד מהמעניינים ביותר זוהי בלי שום ספק "לאדק" המוכרת לרוב המטיילים בשמה "לה" שהינה בירת מחוז לאדק, הנמצאת וממוקמת באזור ג'ומה וקשמיר שבצפון הודו, בין רכס הרי ההימלאיה לבין רכב קרקוראם.


מה שמייחד את לאדק בעיקר זה הגובה הרב שבו היא ממוקמת המתחיל בגובה של 3000 מטרים ועד 6500 מטר בפסגות המושלגות הנמצאות באזור.

אלו המעוניינים להגיע ללאדק באמצעות רכב יכולים לעשות זאת אך ורק בתקופת הקיץ, בין החודשים יוני לאוקטובר, כאשר בשאר ימות השנה הכבישים הבודדים המובילים למחוז סגורים בגלל סופות שלגים ולא שלג הנערם על הכבישים וההרים.
אופציה אחרת שקיימת בשביל להגיע ללאדק זה בטיסה היוצאת מדי מספר פעמים בודדות בשבוע משדה התעופה בניו דלהי בירת הודו, מומלץ מאוד לרכוש את הכרטיסי טיסה ללאדק מוקדם ככל האפשר בגלל ביקושים גבוהים במיוחד במהלך כל השנה ובמיוחד בתקופת הקיץ.

מרבית מתושבי לאדק  עוסקים ועובדים בחקלאות, כאשר ישנם בודדים אשר עובדים בתיירות הן במלונות וגסט האוסים הפרוסים באזור.
מומלץ מאוד לבצע בדיקה של מזג האוויר בטרם מחליטים לעלות ולטייל בלאדק בגלל תנאי מזג האוויר קשים שקיימים במהלך כל השנה, אלו המגיעים בכל זאת יכולים ליהנות מנופים עוצרי נשימה של הרים, פסגות מושלגות וכמובן מדברים הנמצאים באזור לאדק וקשמיר.

קשמיר


אחד מיעדי התיירות הרחוקים והצפוניים ביותר בהודו זוהי קשמיר, שמוכרת לרובנו ציבור המטיילים הישראלי מהתראות לפיגועים ואיסור נסיעה לאזור על ידי משרד החוץ בישראל.



קשמיר היא בעצם חבל הארץ הצפוני ביותר של הודו, כאשר המקום מוכר מאוד בגלל המחלוקות שיש במקום בין ממשלת הודו ופקיסטן.
החלק המרכזי של קשמיר נמצא כיום תחת שליטתה של ממשלת הודו, לעומת החלקים המערביים והצפוניים ששם שולטת פקיסטן ביד רמה.
החלק הצפון מזרחי של קשמיר נמצא בשליטתה של ממשלת סין, כאשר סין הינה המדינה השקטה ביותר במערכה, ביריבות המתמשכת בין הודו לבין פקיסטן מאז שנת 1974 בזמן חלוקת הודו לאזורים.


קשמיר כיעד לתיירות בהודו
אין ספק בכלל שאחד מיעדי התיירות היפים ביותר בהודו זוהי קשמיר, כאשר אזור התיירות העיקרי והפופולארי ביותר הינה הבירה "סרינגאר" שנמצאת על אגם דאל המפורסמת.
בתור אזור תיירותי אוסר משרד החוץ על נסיעה של ישראלים לאזור, אף על פי שכיום ישנם לא מעט תרמילאים והרפתקנים למיניהם אשר נוסעים למקום בשביל למצוא קצת שקט ולראות מקומות חדשים ומעניינים לא פחות.
מרבית מתושבי קשמיר הינם מוסלמים, כאשר בין לבין ניתן למצוא מוסלמים קיצוניים אשר גורמים במקום לבעיות לא קטנות, החל ממלחמות בין תושבי העם הפקיסטני לבין התושבים ההודים, לא מעט פעמים הפיגועים אשר מתבצעים באזור מגיעים למהדורות החדשות העולמית, בין לבין ניתן למצוא כאלו אשר לא בדיוק מחבבים את הישראלים והיהודים בכלל בגלל סיבות קיצוניות של טרור וגזענות הקיימים בכל העולם.


מה כדאי לעשות בקשמיר במידה וכבר החלטת להגיע לאזור
החלטת לנסוע לקשמיר, ראשית כל חשוב שתדע שניתן לעשות במקום טיולים סוסים מפנקים במיוחד של מספר ימים עם לינה וארוחות, כמובן ששייט על נהר הדל יכולה להיות אופציה מצוינת בעבור אלו מכם שמחליטים להגיע לעיר הבירה, כמובן שחשוב לציין שטיול קצר בקשמיר בהחלט יספיק וזאת מכיוון שישנם אזורים שהכניסה אליהם אסורה בתכלית האיסור עקב חשש לחיי אדם מפעילות טרור וגזענות.

להמלצות נוספות מטעם משרד החוץ בנושאי קשמיר לחץ כאן

free counters