בית חב"ד בהודו


אחד מהמקומות החשובים ביותר שבלי שום ספק חלק מכל טיול של תרמילאים המגיע לבקר בהודו, הם בתי חב"ד השונים הפרוסים ברחבי תת היבשת ההודית.
כיום בית חב"ד בכל מקום בעולם ובהודו פרט, עושים מצווה גדולה כאשר מקומות אלו נחשבים לבית היהודי של אחד הרוצה לקבל את החום, האהבה, המסורת ויהדות שכולנו מכירים כל כך טוב מהבית.



בתי חב"ד פרוסים ברחבי הודו

כולנו יודעים ואלו שאינם יודעים ידעו זאת בקרוב שהודו הינה אחת מיעדי התיירות הגדולים בעולם, כי הרי לא סתם קוראים לא תת היבשת ההודית, כיום בהודו ניתן למצוא מגוון רחב של בתי חב"ד כאשר כמעט בכל פינה ניתן לראות אחד, המקומות הפופולאריים בהם תוכלו למצוא בתי חב"ד הם בדרך כלל המקומות בהם יש אחוז מטיילים ישראלים גדול יותר, כגון:

  • גואה שם ניתן למצוא מספר סניפים של בית חב"ד 
  • אמפי הנמצאת גם היא בדרום הודו 
  • קוצ'ין שהינה אחת מהערים הבודדות ששם חיים ומתגוררים יהודים משבט מנשה האבוד 
  • מנאלי הנמצטת בצפון הודו 
  • קסול שהינה הדלת לעמק פרוואטי ואחד מהמקומות היפים בעולם 
  • וכמובן איך אפשר בלי להזכיר את מומבאי, ניו דלהי, ווראנסי ושאר יעדי התיירות הגדולים בתת היבשת ההודית.
כמובן שישנם עוד מגוון רחב של מקומות בהם תוכלו למצוא את בתי חב"ד השונים, רק צריך לחפש ולשאול כמובן את המטיילים האחרים שעברו בדרך ובטוח נתקלו בהם.


פעילויות בית חב"ד בהודו ובעולם

אין ספק בכלל שנציגי בית חב"ד בעולם כולו ובהודו בפרט עושים מצווה גדולה, החל מאירוח בחגי ישראל, כגון" פסח, ראש השנה ושאר החגים היהודים, מקום לתפילה לכל היהודים המגיעים להודו, הדלקת נרות שבת לכל בת, מרכז ללימוד תורה וכמובן אירוח בלי שום סיבה.
לאתר האינטרנט הרשמי של בית חב"ד בהודו: http://chabadindia.info

מונר


אחד מיעדי התיירות הפחות פופולאריים אבל בהחלט קסומים שנמצאים בדרום הודו זוהי בלי שום ספק מונר שהינה מוכרת לרבים מהמטיילים ותושבי תת היבשת ההודית כעמק התה ההודי.
המקום נקרא "עמק התה" בגלל שהעיר עצמה מושתת מסחרית על התה המיוצא לכל העולם וכמובן ליעדי שונים בהודו.
רוצה לשמוע עוד על בנגלור ומה תוכל למצוא שם במהלך הטיול..? הגעת למקום הנכון בו תמצא את כל התשובות לכל השאלות!



ההגעה למונר והנסיעה

כיום בשביל להגיע למונר הנמצא בדרום הודו חשוב מאוד לדעת שהמקום היחיד ממנו ניתן לקחת אוטובוס הוא משני ערים, האחת הינה בנגלור שהינה עמק הסילקון והעיר הגדולה ביותר בדרום הודו והשנייה היא כמובן קוצ'ין שמוכרת לרובנו כעמק הדייגים שנמצא על האוקיאנוס ההודי.
כיום הזמן של הנסיעה מבנגלור שהינה העיר ממנה אפשרי לתפוס כלי תחבורה לכל יעד בדרום הודו למונר, אורכת לכל היותר 10 שעות וזאת לאחר שלקחנו עיקובים בלתי צפויים שבדרך כלל די צפויים אצל הנהגים ההודים.

מה יש לעשות במונר

מונר כפי שציינו זה עמק תה, ואחד הדברים המרכזים שתוכלו לראות בעייריה הקסומה הזו זה מוזיאון התה הגדול בהודו, מקום שבאמת חובה לכל חובבי התה שבניכם, כמובן שבאזור ישנם ג'ונגלים ועמקים שבהם ניתן לעשות טיולי ג'יפים עם מדריכים שאותם ניתן לשכור מהעיר עצמה ומחברות התיירות השונות הפרוסות, האווירה במונר היא אווירה קסומה ודי מדהימה לכל המטיילים בהודו, רבים מהמטיילים והמבקרים בעיר טוענים ובצדק שהאווירה שונה שמיים וארץ מאשר יעדי התיירות האחרים בהודו וזאת מכיוון שביעד לא תוכלו לראות את הטיפוסים הרגילים שמסתובבים ומטיילים בהודו.
במקום ובעיר ניתן למצוא מספר בתי מלון שנחשבים לדי מפוארים וישנם כמובן גם גסט האוסים שבהם ניתן להתארח במהלך השהייה, חשוב מאוד להיעזר במדריך מקומי במידה ואתם מגיעים לאזור בגלל שכמות התיירים ביחס ליעדים אחרים בהודו היא די קטנה כפי שציינו.

free counters