איך לתכנן טיול בהודו?


במידה והחלטת לטוס ולטייל בהודו, חשוב מאוד שיהיו מספר שלבים בטיול שיהוו בעבורך את מסלול הטיול הטוב ביותר לשביעות רצונך.
כיום יש בהודו מגוון רחב של אפשרויות שונות העומדות לרשותך, כאשר לכל אחד מתאים מסלול טיול שונה בתת היבשת ההודית, הרי הודו היא לא מדינה קטנה כמו תאילנד או לחילופין ישראל, כאשר מדובר על ממש תת יבשת שלמה שגם טיול של שנה שלמה לא מספיק בשביל לראות את כולה.



תכנון טיול בהודו בהתאם למזג האוויר

אחת האפשרויות העומדות לרשותך בשביל לבצע בדיקה על הצד הטוב ביותר בשביל לטייל בהודו זה מזג האוויר, הודו הרי מחולקת לשני חלקים, האחד זהו החלק הצפוני והשני הינו החלק הדרומי, כאשר ישנם ימות בשנה שהאפשרות לטייל באזורים אלו היא בלתי אפשרית, בדיקה מקדימה של מזג האוויר ביעדים אלו ביחס לזמני הטיול שלך יכולים בקלות לתת לך כיוון מהו מסלול הטיול הטוב ביותר עבורך!

תכנון טיול בהתאם להמלצות מטיילים אחרים

אחד המאפיינים הגדולים ביותר של הודו זה ההמלצות שתוכל לשמוע בדרך ממטיילים אחרים שהגיעו מאזוריו כאלו ואחרים ביבשת, מומלץ מאוד לקחת כמובן הכל בערבון מוגבל ולבצע בדיקות מקדימות, אחרי הכל מה שמתאים לאחד לא בהכרח מתאים לבנאדם אחד.
טיול בהודו הוא דבר נפלא שיכול לקחת אותך למקומות אחרים, כך שבסופו של דבר חשוב מאוד להקשיב לסביבה ולראות מה אומרים האחרים אשר הגיעו מהמקומות שאתה מתעניין להגיע אליהם ממש אוטוטו.

תכנון טיול בהתאם לתקציב הכספי

הודו אולי נחשבת למדינה זולה יחסית וביחס לשאר יעדי המזרח הרחוק, אבל...תכנון מסלול טיול בהודו יכול להיות טוב ומוצלח בזכות המצב הכלכלי שלך, אחרי הכל מדובר בלא מעט כסף שאותו תוציא במהלך הטיול, ובסופו של דבר אתה רוצה לנסות ולחסוך כמה שיותר במהלך השהייה, כמובן שחשוב לציין שפרט לחיים היומיים במדינה יש הוצאות נלוות תעל לינה ואירוח בגסט האוסים ומלונות ביעד, טיסות להודו וטיסות פנים בתוך הודו וכמובן עוד מגוון רחב של אפשרויות שונות ומגוונות שמחכות לך בתת היבשת ההודית ובאחד מיעדי התיירות היפים ביותר שמציע המזרח הרחוק לתייר.

טיול להודו- מה שצריך לדעת על טיסות חוץ ופנים


אם החלטתם לעשות טיול תרמילאים להודו סביר להניח שלא תכננתם כל יעד במסלול ולא סגרתם טיסות פנים בהודו עוד בארץ. לגיטימי לגמרי והגיוני. את כל טיסות הפנים בהודו כנראה תחליטו מהרגע להירגע, ותצטרכו למצוא פיתרון מהיר להזמנת טיסה.
שווה לנהל את כל ההזמנות מול סוכנות נסיעות ישראלית מכמה סיבות:
  • לא בכל מקום אפשר לסמוך על הסוכנויות ההודיות המקומיות. שם כל מי שבא לו פותח סוכנות נסיעות ולפעמים פשוט עובדים על תיירים בעיניים עם מחירים מופקעים.  
  • במקום לתת מזומן –רופי הודי או דולרים לסוכניות מקומיות עדיף לשמור את הכסף להמשך הטיול ולהזמין באשראי.
אז למה לא לבצע הזמנה ישירה ועצמאית דרך האינטרנט?? (כל מיני MAKE MY TRIP  למיניהם )
  • גילינו שמסוכן היום להזמין באינטרנט טיסות ולתת את פרטי כרטיס האשראי ברשת. 
  • יכול להיות מצב שתצטרכו פיתרון להזמנת כרטיס טיסה גם כשלא יהיה לכם אינטרנט זמין בטיול. (בשיחת טלפון לסוכנות נסיעות שלכם תוכלו לפתור את זה). 
  • תמיד תוכלו לשמוע את הצעת המחיר של הסוכן מהבית ולהשוות למחיר באינטרנט. 
  • שינויים עדכונים וביטולים – סביר להניח שיהיו לכם כאלה, הרבה יותר נוח לעדכן ולהתעדכן דרך סוכן נסיעות.  
בנוגע לחברות תעופה בהודו יש את KINGSFISHER ו JETAIR ,חברות תעופה מעולות, שמציעות טיסות במחירים סבירים ולא נופלות מהאיכות של "אלעל". ואם כבר להשוות, המטוסים של חברות התעופה בהודו הרבה יותר מרשימים וחדישים מהמטוס של אל-על שהחזיר אותנו ממומביי לתל אביב. מה גם שציפיתי לראות נציג ישראלי אחד לפחות מאלעל ב"צ'ק אין" במומביי, במקום זה היו רק עובדים הודים שלימדו אותם להגיד "שלום". לכן לא הייתי ממהרת להזמין באל-על "כי מרגישים הכי בבית בעולם " יש חברות תעופה זרות או טיסות קונקשיין כמו אוזבקיסטן איירלינז או איירסוויט, שיהיו זולות הרבה יותר ולאו דווקא פחות טובות. 


סיקים, כפר צ'ונג - צפון מזרח הודו

סיקים היא אחת המדינות היותר יפות, פסטורליות ונקיות בהודו, ובכל זאת לא מהמתויירות שבה. פגשתי שם כמה תושבים שטוענים אפילו שהיא המדינה הכי נקייה במזרח אסיה, לא בדקתי.. אבל אפשר להאמין לזה. סיקים נמצאת בצפון מזרח הודו וגובלת בשלוש ארצות- בנפאל ממערב, בטיבט (סין) מצפון ובממלכת בוטהן ממזרח. המיקום הגיאוגרפי של המדינה הפך את האוכלוסייה בה לעשירה ומגוונת, תפגשו ברחוב בפנים הודיות, נפאליות וטיבטיות. בגלל ריבוי הגבולות יש צורך לקבל אישור-פרמיט על מנת לטייל שם.
( ארחיב בהמשך )



רבים מתבלבלים ונוטים לחשוב שבסיקים יהיו אנשים המשתייכים לדת הסיקית אבל אין לשם "סיקים" כל קשר לסיקיזם. הסיקים רובם יושבים בכלל בחבל פנג'אב שנמצא דווקא בקצה השני של הודו. משמעות המילה SIKKIM (=PEACEFULL)  ואכן אם תבקרו שם תיווכחו לדעת שהשם מצדיק את המקום, את האנשים בו ואת האווירה.
טיול בסיקים יכול להיות מגוון- טיול במקדשים ומנזרים, טרקים יפייפים עם נוף מושלג או סתם מנוחה בכפרים. אני הגעתי לסיקים אחרי טיול בנפאל ולכן הטרקים לא היו בראש מעייניי, החלטתי שאני רוצה להכיר את התרבות של הסיקימים לעומק (כן ככה אומרים) והדרך הכי טובה לעשות את זה היא להיות עד כמה שאפשר חלק מהם. 

סיליגורי וגנטוק

הגעתי לסיקים באוטובוס מנפאל, שהגיע לעיר סיליגורי שנמצאת מדרום לסיקים. בסיליגורי ניתן להוציא את הפרמיט שהזכרתי למעלה. הפרמיט לא עולה כסף אבל יש צורך בצילום דרכון ובתמונת פספורט. הוא ניתן בד"כ ל15 יום אבל ניתן להאריך אותו בגנטוק (עיר הבירה) אם יש צורך [ניתן להוציא את הפרמיט גם מדארג'לינג].
מסיליגורי יצאתי בג'יפ לגנטוק . 5 שעות נסיעה, כ170 רופי לאדם. רוב המלונות נמצאים במרוכז ברחוב שנקרא TIBET ROAD. אני לנתי בTRAVEL LODGE  בחדר נחמד ב400 רופי. לא ממליצה להשאר בגנטוק יותר מלילה, אבל מי שבכל זאת בוחר להישאר יש אגם יפה שנמצא באזור ששווה ללכת לראות- "צ'אנגו לייק", מוזיאון לחקר טיבטיזם למי שמתעניין ורחוב שנמצא ממש מתחת לטיבט רוד שיש בו הרבה חנויות ומעוצב קצת בסגנון אירופאי- נחמד ולא יותר. 

יוקסום וכפר צ'ונג

יצאתי מגנטוק יום למחרת בבוקר בג'יפ לפלינג PELLING, 6 שעות נסיעה,150 רופי. פלינג היא מעיין עיירה קטנה שמורכבת בעיקר ממלונות, אבל יש ממנה נוף מדהים וממנה ניתן לצאת לכפרים ולטרקים מסביב. אני ישנתי במלון GARUDA  ב300 רופי לחדר. במעלה פלינג יש מנזר גדול ובדרך אליו אפשר לעצור ל"קפה ומאפה" במאפיית "לוטוס בייקרי". דווקא המאפייה שבדרך שבתה אותי ולא המנזר- היא מנוהלת בשיתוף עם בית הספר ממול כך שכל ההכנסות הן לטובת בית הספר והתלמידים הבוגרים גם מאיישים אותה. כשהגעתי לשם שאלתי אם אפשר להצטרף ליום שלם ולעזור באפייה, הם קיבלו אותי בשמחה וליוויתי אותם כל היום למחרת מהפתיחה, לאפייה ועד הסגירה. בצהריים הם לקחו אותי לסיור בבית הספר. נהנתי מכל רגע! סיימתי את היום עם חיוך ואולי גם עם עוד קילו או שניים. הם לא דרשו כסף אבל החלטתי לתת כתרומה לבי"ס.

מפלינג יצאתי ליוקסום YUKSOM (שעתיים וחצי)- יוקסום היא עיירה קטנה פסטורלית ומקסימה. ניתן לצאת ממנה לטרקים או סתם לקחת את הרגליים ולשוטט בכפרים מסביב. מיוקסום בחרתי ללכת לכפר צ'ונג TSONG-(שעתיים הליכה בערך) כפר קטן קטן כמעט ולא מתוייר,עם נוף מקסים. אחרי טיול קצר בכפר תיווכחו לדעת איזה אנשים טובים ומארחים מדהימים. איך שהגעתי, ישר הציעו תה ומשהו מתוק לאכול.

בצ'ונג לנתי אצל המשפחה של סנטוש (בהום סטיי). הייתי שם חמישה ימים שבמהלכם גיליתי כל כך הרבה על החיים שלהם בכפר. הכפר מקיים את עצמו ולכן תראו הרבה פרות, עזים, וערוגות. הירקות לאוכל שתאכלו נקטף מהגינה, החלב לצ'אי שתשתו נחלב בזה הרגע מהפרה, ואת המעיל של האב הכינה האם מהצמר שגזזה מהעזים.
המשפחה של סנטוש (משפחת צ'טני) אירחה אותי ודאגה לי כאילו הייתי בת בית. ממליצה בחום לשהות אצלם. תוכלו להגיע ליוקסום ופשוט לשאול שם איך מגיעים ומה הטלפון של משפחת צ'טני.

טיסות להודו


בכל הערים המרכזיות בהודו -  מומבאי, בנגלורו, קולקטה, צ'נאי, היידראבד מתגוררים מליוני תושבים. במומבאי למשל חיים יותר מ 13  מליון תושבים,  אך בדלהי – שהינה הבירה – חיים אך ורק 300000 תושבים קבועים ומצטרפים לכך עוד 500000 תושבים ארעיים.
טיסות להודו נוחתות בערים המרכזיות אלו שבכל אחת מהן קיים שדה תעופה  ומביאות איתם אלפי נוסעים מידי יום.  לכל אחת מהערים שלהלן שדה תעופה בינלאומי הקולט אלפי נוסעים בכל יום.
שדה התעופה על שם אינדירה גנדי ממוקם בדלהי ואלפי טיסות המגיעות להודו נוחתות בשדה תעופה זה שנחשב בעבר לאחד משדות התעופה הגרועים והצפופים ביותר בעולם, אך בשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ והשתפר. 
בשדה התעופה Chhatrapati Shivaji International Airport במומביי שני טרמינלים, אחד מהם מספק שירותים אך ורק לטיסות פנים, והטרמינל השני הינו בינלאומי וקולט טיסות מכל העולם, זהו אחד משדות התעופה העמוסים הקולט אלפי נוסעים בכל יום.

שדה התעופה בהיידראבאד הינו שדה תעופה מודרני וחדש הנקרא על שם ראג'יב גאנדי, וממוקם כ – 20 קמ' מהעיר. שדה התעופה החדש מחליף את שדה התעופה הישן שהיה קיים בעיר, אך הגישה אליו לא נוחה מאחר והוא רחוק מהעיר והנסיעה לעיר אורכת כ שעה.
שדה התעופה בבנגלור נחנך בשנת 2008 לאחר שנים רבות של עבודה קשה, ונכון להיום נחשב לשדה תעופה מודרני ומתקדם וכולל בתוכו את כל השירותים המשוכללים והמתקדמים.
שדה התעופה הקיים בעיר קולקטה נחשב לשדה תעופה קטן ולכן הוא אך ורק טיסות המגיעות להודו מאירופה ומדרום מזרח אסיה, והוא נקרא :  Netaji Subhash Chandra Bose International Airport
שדה התעופה הבינלאומי השלישי בגודלו נמצא בצ'אנאי, ונוחתות בו טיסות רבות ועוברים בו  כמויות רבות של נוסעים.
חברת אל-על וחברות תעופה זרות כגון גו'רדניה, טורקיש איירליינס, איירוסוויט, אוזבקיסטן איירליינס, בריטיש איירוייס ועוד מציעות טיסות סדירות מישראל להודו.

אל על מבצעת טיסות ישירות מישראל למומבאי, וחברות התעופה הזרות מבצעות טיסות הנוחתות במומבאי ובדלהי, רב חברות התעופה הזרות מבצעות טיסות המשך ונוחתות לעצירת ביניים בנמלי הבית שלהן, טיסות המשך הן טיסות זולות יותר מטיסה ישירה, אך טיסת המשך מחייבת את הנוסעים להחליף טיסה בדרך ולעיתים גם לשהות בנמל תעופה זר במשך מספר שעות. כאשר אתם מחפשים טיסה להודו כדאי שתעזרו בסוכן נסיעות אשר יוכל להדריך אתכם בהתאם לניסיונו ולידע שברשותו.
טיול להודו הוא טיול מרתק, מי שעדיין לא ביקר בהודו או בתאילנד לא יכול לתאר את ההרגשה כשנוחתים בשדה התעופה ההודי ורואים עולם אחר, תפיסת העולם של תושבי הודו שונה וזו משפיעה על ארצם ותרבותם בשונה מהתרבות המערבית. בהודו קיימים אין ספור אתרים ויעדים מעניינים שניתן לטייל בהם ולראות עולם אחר, חופים מרהיבים ביופים, נופים משכרים, תרבויות, דתות וכתות מעניינים ומרתקים, ארמונות פאר, עתיקות ועוד.  כדאי לעשות שעורי בית ולהתכונן בטרם הטיול על מנת שלא לפספס. הרי לכם מספר קטן של אתרים. 

טאג' מאהל – אתר תיירות מפורסם ופופולרי אשר מבקרים בו מדי יום אלפי תיירים. המוזוליאום נבנה במאה ה -17 לזכרה של אשת השח ג'אן.
גואה – חופים שלווים ומרהיבים ביופים
Bodh Gaya – כפר שבו נמצא מקדש מרשים, מהווה עלייה לרגל לבודהיסטים וכמובן לתיירים.
הארימנדיר סאהיב מקדש של דת הסיקזם הבנוי בצורה מרובעת המצופה בזהב טהור. המבנה ניצב על בריכה של מים  קדושים וממוקם בעיר אמריצר.

free counters